בס"ד

תפילת ר' ישמעאל כהן גדול

 

 אמר ר' ישמעאל כל האומר בקשה זו בכל יום פניו מזהירות ואימתו מוטלת על הבריות וכל החלומות שלו מהוגנים ותורתו תהיה משתמרת בלבו כל ימי חייו ועונות נעוריו נמחלים לו וינצל מיצה"ר ומלשון הרע ומפגע רע ומחיות רעות ומליסטים ומנחשים ומעקרבים ומרוח רעה ומן השדים ומן המזיקין ומכל האויבים ומכל השונאים אותו וירוויח במשא ומתן שלו:

וכן א"ר ישמעאל אני ור' עקיבא ערבים אני שיהיה לו חלק טוב בעולם הבא כדכתיב: להנחיל אוהבי יש ואוצרותיהם אמלא:

 

וזאת התפילה צריך לאמרה בכוונה נכונה בכל יום אחר תפילתו וה' יקבל תפילתו אכי"ר.

 אָנָא יי אֱ-לוֹהֵי יִשְרָאל מֶלֶךְ גָדוֹל וְנוֹרָא חָכָם הָרָזִים מְגַלֶה נִסְתָרוֹת מַגִיד תַעֲלוּמוֹת מוֹשֵל בָּעֶלְיוֹנִים וְשַׁלִיט בַּתַחְתוֹנִים קָרוֹב לְכָל קוֹרְאָיו לְכָל אֲשֶׁר יקְרָאוּהוּ בֶּאֶמֶת מַצִיל עָנִי וְאֶבְיוֹן מִגוֹזְלוֹ פְּנֵה אֶל תְפִילַת עַבְדְךָ וְאֶל תַּחֲנוּנָיו כִּי עָנִי וְאֶבְיוֹן אָנִי:

 

יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יי אֶ-לוֹהֵינוּ וֵא-לוֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתִשְׁמְרֵנִי מִכָּל רָע כִּי אַתָּה שוֹמֵר יִשְֹרָאֵל וְתֹאמָר לְצַרוֹתַי דַי ותִפְדֵנִי מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל שְׁמוּעָה רָעָה וּמִכָּל בּוּשָׁה וּכְלִימָה וּמֵחֶרְפַת אָדָם וּמִבִּיזוּי עָם וּמִכָּל נֶגֶף וּמִכָּל מַשְׁחִית וּמַגֵפָה וּמִכְשוֹל וּמִפֶּגַע רָע וּמֵעַיִן הָרַע וּמִלָשוֹן הָרַע וְתַצִילֵנִי מִיֵצֶר הָרַע וּמִכָּל מַשְחִית וּמַזִיק וּמִכָּל רְגָזוֹת וּגְזֵרוֹת שֶׁבָּעוֹלָם וּמִכָּל חֵטְא וָפֶשַע  וּמִכָּל עָווֹן וְאַשְׁמָה וָרֶשָׁע אכי"ר:

 

יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יי אֶ-לוֹהֵינוּ וֵא-לֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתָרִיב אֶת רִיבֵי נַפְשִׁי בַּיוֹם וְכָל הַמְקַטְרֶגִים אֶת נַפְשִי בּלַיְלָה וְתִנְקוֹם אֶת נִקְמָתִי מֵהֶם וּתְקַצֵר יְמֵיהֶם וּתְמַלֵא אֶת  עֲונוֹתֵיהם בְּרָע. וְכּוּלָם כְּרֶגַע יֹאבֵדוּ וּבַעֲגָלָה וּבִּזְמַן קָרִיב יִכָרֵתוּ מִן הָעוֹלָם וְתַשְׁלִיךְ אֵימָה וַחֲשֵכָה גְדוֹלָה וְתַרְדֵמָה עֲצוּמָה וּבֶהָלָה וְשִיגָעוֹן וְעִיוָרוֹן וְתִימְהוֹן לֵבָב עַל כָּל אוֹיְבַי וְשוֹנְאַי וְעַל כָּל צַר וּמַשְטִין וּמְקַטְרֵג עָלַי וְעַל אַנְשֵי בֵיתִי בֵּין אִיש בֵּין אִישָׁה בֵּין שֵד בֵּין מַזִיק בֵּין רוּחִין בִּישִין וְלִילִין כְדִכְתִיב תִּיפּוֹל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַּחַד בִּגְדוֹל זְרוֹעֲךָ יִדְמוּ כָּאָבֶן יִדְמוּ זְרוֹעֲך בִּגְדוֹל וָפַּחַד אֵימָתָה עֲלֵיהֶם תִּיפּוֹל: וְעַל כָּל הַקָמִים עָלַי לְרָעָה מְהֵרָה הָפֵר עֲצָתָם וְקַלְקֵל מַחְשְבוֹתָם וּמוֹרָאֲך וּפַּחְדְךָ יִהְיוּ עֲלֵיהֶם שֶיְהֶיוּ מַשְתִקִים מִלְפֶנַי אִם יִרְאוּנִי בְּעַין רָעָה חָלִילָה: יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יי אֶ-לֹהֵינוּ וֵא-להֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶתֵאָלַמְנָה שִפְתוֹתָם מִדַבֵּר וְתֶחְשַכְנָה עֵינֵהֶם מֵרְאוֹת וְתֶחְרַשְנָה אָזְנֵיהֶם מִשְמוֹע וּמָתְנֵיהֶם תָמִיד הַמְעֵד חַרְבָּם תָּבוֹא בְלִבָם וְקַשְתוֹתָם תִּשָבַרְנָה. הֵמָה יֵבוֹשוּ וַאֲנִי לֹא אֶבוֹש הֵמָה יָנוּסוּ וְאֲנִי לֹא אָנוּס כְּדִכְתִיב קוּמָה יי וְיָפוּצוּ אוֹיְבֶיךָ וְיָנוּסוּ מְשַנְאֶיךָ מִפָּנֶיךָ אכי"ר: יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יי אֶ-לוֹהֵינוּ וֵא-לֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ שֶתַשְלִיךְ אֵימָה וָפַחַד עַל הַבְּרִיוֹת וְתִגְזוֹר עֲלֵיהֶם לַעֲשוֹת רְצוֹנִי כְּנַפְשִי הַחֲפֵצָה וּבְלֵבָב שָלֵם וְקַיָם בָּנוּ מִקְרָא שֶכָתוּב וְרָאוּ כָּל עַמֵי הָאָרֶץ כִּי שֶם יי נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶךָ וְנֶאֶמַר לֹא יִתְיַצֵב אִיש בִּפְנֵיכֶם פַּחְדֵכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵן יי אֶ-לֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶר תִדְרְכוּ בָה כַּאֲשֶר דִבֵּר לָכם אכי"ר:

 

יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יי אֶ-לוֹהֵינוּ וֵא-לֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ אֶ-לֹהֵי אַבְרָהָם ואֶ-לֹהֵי יִצְחָק וְאֵ-לֹהֵי יַעֲקֹב שֶתִפְתַח לִבִּי בְּתוֹרָתֶךָ וְתִיתֶן לִי דֵעָה וּבִינָה וְחָכְמָה וּתְרַחֵם עָלַי וְתָאִיר עֵינַי בְּחָכְמָה בְּחֶמְלָתֶך וּתְלַמְדֵנִי מִידוֹת חָכְמָתֶךָ וּתְבִינֵנִי דְבָרִים עֲמוּקִים בְּתוֹרָתֶךָ וּתְגַלֶה רָזִים סְתוּמִים בְּעֶזְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֵבוֹש בִּפְנֵי חַכְמֵי עַמֶךָ וְלֹא אֶכָּלֵם בְּתוֹך חֲסִידֵי עֲדָתֶךָ וּתְיַחֵד כַּוָנַת לִבִּי וַעֲרִיכַת שְפָתַי וְעָזְרֵנִי לִלְמוֹד וּלְלַמֵד לִשְמוֹר לַעֲשוֹת וּלְקֲיֵם אֶת כָּל דִבְרֵי תַלְמוּד תּוֹרָתֶךָ באהבה אכי"ר:

יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יי אֶ-לוֹהֵינוּ וֵא-לֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ אֶ-לוֹהֵי הַמֶרְכָּבָה, שֶׁתַצִילֵנִי מֵרְעָבוֹן וְצִימָאוֹן וּמֵעֵרוֹם. וְהַטְרִיפֵנִי לֶחֶם חֻקִי בְּכָל יוֹם וּתְפַרְנֵסֵנִי בְּנַחַת וְלא בְּצַעַר בְּהֶתֵּר וְלא בְּאִיסוּר, בְּרֶוַח וְלא בְּצִמְצוּם וּתְמַלֵא מֵעשֶר מַתְנוֹת יָדֶךָ וְתִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל עֲסָקַי וְעִנְיָנַי וּבְכָל מַעֲשֵׂה יָדַי שֶׁיִהְיוּ לִי וּתְנֵנִי לְאַהֲבָה בְּעֵינֶיך וּבְעֵינֵי כָל רוֹאַי וְיוֹדְעַי וּמַכִּרִי אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן

יְהִי רָצוֹן מִלִפְנֵיכֶם מַלְאֲכֵי הַשָׂרֵת הַקְדוֹשִׁים וְהַטְהוֹרִים שֶׁתַּעֲשוּ עִמִי חֶסֶד גָדוֹל וְעִם אַנְשֵׁי בֵיתִי וּלְמַעַן קְדוּשַׁת ה' וּלְמַעַן תוֹרָתוֹ הַקְדוֹשָׁה וְהַטְהוֹרָה וּלְמַעַן קְדֻשַׁתְכֶם תַּעַמְדוּ לִפְנֵי יי אֶ-להֵי יִשְׂרָאֵל מֶלֶךְ יוֹשֵׁב עַל כִּסֵא רַחֲמִים בְּבַקָשָה וּבְתַחֲנוּנִים לְהַשְׁמִיע אֶת תְפִלָתִי וְאֶת תְּחִנָתִי כְּדֵי לַעֲשוֹת אֶת שְׁאֵלָתִי וּבַקָשָׁתִי בְּכָל יוֹם וָיוֹם וְיִמְחל לִי אֶת כָּל עֲוֹנוֹתַי וְחַטאתַי וְאַשְמוֹתַי שֶׁחָטָאתִי וְשֶׁעָוִיתִי וְשֶׁפָּשַׁעְתִּי לְפָנָיו בֵּין בְּאנֶס בֵּין בְּרָצוֹן בֵּין בְּשוֹגֵג בֵּין בְּמֵזִיד בֵּין בַּסֵתֶר בֵּין בַּגָלוּי בֵּין בְּמִתְכַּוֵן בֵּין שֶׁלא בְּמִתְכַּוֵן בֵּין בְּדִיבּוּר בֵּין בְּמַחֲשָׁבָה בֵּין בְּמַעֲשֶׂה בֵּין בְּהִרְהוּר מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן

 

בְּבָעוֹ מִכֶּם בְּמָטוֹ מִכֶּם מַלְאֲכֵי הַשָׁרֵת הַקְדוֹשִׁים וְהַטְהוֹרִים וְהַמֻפְרָשִׁים בִּנְקִיוּת, שֶׁתַּעֲשוּ חֵן וָחֶסֶד וְרַחֲמִים גְדוֹלִים בִּזְכוּת הַשֵׁם הַגָדוֹל (אכתריא"ל) יוֹשֵׁב תְהִילוֹת יִשְׂרָאֵל וּבִזְכוּת שִבְעִים וּשְתַיִם שֵׁמוֹת הַקְדוֹשִׁים וְהַטְהוֹרִים תִּיקְחוּ מַפְתְּחוֹת בִּרְשוּת הקב"ה וְתִפְתְחוּ לִי שַׁעֲרֵי חֵן וָחֶסֶד וְרַחֲמִים וְשַׁעֲרֵי שָׁלוֹם וְשַׁעֲרֵי שַׁלְוָה וְשַׁעֲרֵי חָכְמָה בִּינָה וָדַעַת וְשַׁעֲרֵי עוֹשֶׁר וְכָבוֹד וְשַׁעֲרֵי תְשׁוּבָה וְשַׁעֲרֵי תְשׁוּעָה וְאֶמְצָא חֵן וָחֶסֶד בְּעֵינֵכֶם וּבְעֵינֵי כָל רוֹאַי וְיוֹדְעַי וּמַכִּירַי וְתַצְלִיחוּ אותִי וְתַעַזְרוּ אוֹתִי עַל כָּל עֲסָקַי לְטוֹבָה וּכְשֶׁאֶשְׁכַּב לא אֶפְחַד כְּדִכְתִיב אִם תִשְׁכַּב לא תִפְחָד וְשָׁכַבְתָּ וְעָרְבָה שְׁנָתֶךָ:וְיִהְיוּ חַיַי מְתוּקִים מִדְבַשׁ וְנוֹפֶת צוּפִים וְתִהְיוּ עִמִי לְעֵזֶר וּלְהוֹעִיל וּלְהוֹשִׁיעַ וְלִסְמוֹך כִּתְקוּפַת הַשֶׁמֶש בְּתַמוּז וּכְמְלוּאַת הַלְבָנָה אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן

 "יְהִי לְרָצוֹן אִמְרֵי פִּי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יי צוּרִי וְגאֲלִי"

 

 

אביו של ישמעאל כהן גדול: אלישע.

לאחר שאמו טבלה במקוה ראתה ביציאתה מהמקוה דבר טמא על כן חזרה לטבול אולם ביציאתה נתקלה באיש נכרי וחזרה לטבול ושוב המעשה חזר על עצמו 7 פעמים. בפעם השביעית ציוה ה' את המלאך גבריא-ל ללוות אותה עד ביתה ללא פגע, לאחר שהרתה נולד ר' ישמעאל – דור ראשון של התנאים, אחד מעשרה הרוגי מלכות.
 

שימש ככהן גדול בסוף תקופת בית המקדש השני וסיפר "פעם אחת נכנסתי להקטיר קטורת לפני ולפנים וראיתי .... ה' צבא-ות שהוא יושב על כסא רם ונשא ואמר לי ישמעאל בני ברכני אמרתי לו יהי רצון מלפניך שיכבשו רחמיך את כעסך ויגולו רחמיך על מידותיך ותתנהג עם בניך במידת הרחמים ותכנס להם לפנים משורת הדין ונענע לי בראשו" (ברכות ז'/א').
 

בנו ובתו נשבו לשני אדונים, לימים נפגשו שניהם במקום אחד זה אומר יש לי עבד שאין כיופיו בכל העולם, וזה אומר יש לי שפחה שאין בכל העולם כולו כיופיה, אמרו בוא ונשיאם זה לזה ונחלק בוולדות, הכניסום לחדר. זה ישב בקרן זווית זה וזו ישבה בקרן זווית זה. זה אומר אני כהן בן כוהנים גדולים אשא שפחה? וזאת אומרת אני כוהנת בת כוהנים גדולים אנשא לעבד? ובכו כל הלילה, כיון שעלה עמוד השחר הכירו זה את זה ונפלו זה על זה וגעו בבכיה עד שיצאה נשמתן (גיטין נ"ח/א'), עליהם קונן ירמיה "על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים" (איכה א').
 

היה בקי בתורת הסוד והנסתר, ידע את שם השם המפורש ובעזרתו עלה לרקיע כדי לברר אם גזירת הרוגי מלכות נגזרה מן השמיים.
 

בשנת ג'תתכ"ח כאשר הרומאים תפסו אותו יחד עם רבן שמעון בן גמליאל התחנן 'אני כהן גדול בן כהן גדול הרגני תחלה ואל אראה במיתת חברי' אולם ציוו עליהם להפיל גורל, הפור נפל על רבן שמעון בן גמליאל ומייד ערפו את ראשו בחרב. בעת ההכנה להוציא להורג את ר' ישמעאל, הביטה בו בת הקיסר וחמדה את יופיו שהיה משבעת האנשים היפים שהיו בעולם ופניו דומים למלאך ה' צבא-ות וביקשה מאביה להחיותו. הקיסר השיב: כי אינו יכול שכבר נשבע להוציאו להורג. על כן ביקשה הבת שיפשיטו את עור פניו כדי להסתכל בו במקום מראה. האב האכזרי הסכים וציווה להפשיט מעל רבי ישמעאל את עור פניו בעודו חי, כאשר הגיעו למקום הנחת תפילין של ראש, החזיר את נשמתו ליוצרה וחנטו את עור פניו באפרסמון.
 

 

 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now