top of page

ב"ה

רמזים, דילוגי אותיות והוכחות

לאמיתות התורה

ליקוטים מספר ההוכחות שלעו"ד ערן בן עזרה, מתוך חוברת של תורה ואמונה, מהידברות דילוגי אותיות מהאינטרנט ועוד

 

"הפוך בה והפוך בה דכולא בה", (מסכת אבות). כלומר: התורה כוללת כל מדע וחכמה, ועל ידה תדע הכל 

כי בה גנוזים וספונים כל המציאות וסתרי הטבע.

 

 

רמזים מן התורה על הקשר שבין השבת לעם ישראל

"יום הששי ויכלו השמים והארץ וכל צבאם ויכל אלקים…"

האות השביעית היא י, נספור 7 אותיות נוספות ונגיע ל - ש', וכן הלאה עד שנקבל את המילה "ישראל" בדילוג שווה של 7 אותיות.

 

שבת שמות ל"ד ל"ה א

בקטע שכתוב ולא תבערו אש בכל מושבותיכם ביום השבת מהאות ש סופרים 49 אותיות ומגיעים לאות ב' וסופרים שוב 49 אותיות ומגיעים לאות ת

שֵׁשֶׁת יָמִים, תֵּעָשֶׂה מְלָאכָה וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יִהְיֶה לָכֶם קֹדֶשׁ שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן לַיי כָּל-הָעֹשֶׂה בוֹ מְלָאכָה יוּמָת  לֹא-תְבַעֲרוּ אֵשׁ

בְּכֹל מֹשְׁבֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת.   וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר  זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר-צִוָּה יְייי לֵאמֹר  

קְחוּ מֵאִתְּכֶם תְּרוּמָה לַיייי כֹּל נְדִיב לִבּוֹ יְבִיאֶהָ אֵת תְּרוּמַת יְי: 
 

 

יום השבת וישראל
  ישראל בדילוג 49 אותיות מסוף המילה 

 

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ וְאֶת כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ זֹרֵעַ זָרַע  לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה וּלְכָל-חַיַּת הָאָרֶץ וּלְכָל-עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְכֹל רוֹמֵשׂ עַל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-בּוֹ נֶפֶשׁ חַיָּה אֶת-כָּל-יֶרֶק עֵשֶׂב                                                    לְאָכְלָה וַיְהִי-כֵן וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת-כָּל-אֲשֶׁר עָשָׂה וְהִנֵּה-טוֹב מְאֹד וַיְהִי-עֶרֶב וַיְהִי-בֹקֶר יוֹם הַשִּׁשִּׁי                                                                   וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכָל-צְבָאָם וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּשְׁבֹּת                                                                               בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מִכָּל-מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים אֶת-יוֹם הַשְּׁבִיעִי וַיְקַדֵּשׁ אֹתוֹ                                                                                          כִּי בוֹ שָׁבַת מִכָּל-מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר-בָּרָא אֱלֹהִים לַעֲשׂוֹת.


 

 

הקשר של שבת למספר 7

קשר השבת והמספר 7 מתגלה, לפי הגאון מוילנא, בדברים המיוחדים לשבת שערכם

המספרי בגימטריא קטנה שבה רק היחידות נחשבות הוא 7. (המיסתורין שבלשון הקודש)

 

נר         =    250    2+5     =  7

יין        =     70     7+0     =  7

חלה     =     43      4+3    =  7

דג        =      7                   =  7

בשר    =      502    5+2    =  7

 

 

הכותל אינו חרב לעולם

הבטחה נבואית שהכותל המערבי לא יחרב לעולם. במשך אלפים שנה עברו על ירושלים מלחמות רבות, והיא נחרבה ונבנתה לכל הפחות תשע פעמים! אך הכותל באורח פלא נשאר ניצב כמו שהיה עד היום. כפי שהבטיח בורא עולם.

 

70 שנות גלות בגלל 70 שמיטות שלא שמרו.

התורה הזהירה לא לעבוד את האדמה בשנת השמיטה: עבירה על ציווי זה תגרום לגלות. ואכן הגלות אחרי חורבן בית ראשון נמשכה שבעים שנה, כמספר השמיטות שלא שמרו מיום כניסתם לארץ.

 

מצב ישראל לפני הגאולה

בספר ירמיה כתוב: "הנני מביא אותם מארץ צפון וקבצתים מירכתי ארץ בם עוור ופסח, הרה ויולדת יחדיו. קהל גדול ישובו הנה. בבכי יבואו ובתחנונים אובילם, אוליכם אל נחלי מים בדרך ישר לא יכשלו בה". (והנה רואים אנו שהנבואה התגשמה ובאו יהודים מכל קצוות העולם לישראל).

 

שממת הארץ בזמן הגלות

בזוהר שנכתב לפני כ- 1800 שנה כתוב: "ועתידים בני ישמעאל לשלוט על הארץ הקדושה, בשעה שהיא ריקה מכל.." התורה הזהירה שאם תהיה סטיה מחוקי התורה תשקע הארץ בישימון ולא תתן פריה עד שוב בניה אליה - ואכן שום אומה לא הצליחה להפריח את שממות ארץ ישראל במשך אלפים שנות גלות  והנה יהודים חוזרים לארץ ישראל, וארץ ישראל פורחת, הופכת את עורה ומכירה את בעליה האמיתיים.

 

 

עשרת בני המן – עשרת המרצחים הנאצים

במגילת אסתר כתוב: "ובשושן הבירה הרגו היהודים ואבד חמש מאות איש

ואת פרשנדתא,  

ואת פורתא,    

ואת פרמשתא,    

ואת דלפון,    

ואת אדליה     

ואת אריסי ,   

ואת אספתא,  

ואת ארידתא,   

ואת ארידי,  

ואת ויזתא. 

עשרת בני המדתא צורר היהודים הרגו, ובבזה לא שלחו ידם:”…ותאמר אסתר אם על המלך טוב, ינתן גם מחר ליהודים אשר בשושן לעשות כדת היום ואת עשרת בני המן יתלו על העץ":

 

הקריאה בקטע זה מעוררת שאלות.

שאלה.  מדוע מבקשת אסתר מהמלך לתלות (בלשון עתיד) את עשרת בני המן, הרי יום קודם  כבר הרגו אותם?

תשובה.   כאן מרומז שאסתר מבקשת מהמלך -הקב"ה  "שינתן גם למחר" לעתיד לבוא שיתלו עשרת בני בניו

של  המן בהיסטוריה…!!!

 

שאלה.

מדוע מוקטנות שלוש אותיות בקטע זה? פרשנדתא, פרמשתא,  ויזתא. (אפשר לבדוק בכל מגילת אסתר) מצירוף שלוש אותיות אלו  מתקבלת המילה תש"ז.

תשובה.  

בשנת תש"ז 1946 התקיים משפט נירנברג, בו נשפטו פושעי מלחמה נאצים ואחד עשר מהם נגזר דינם למוות. בבית המשפט נערך דיון אם להוציאם להורג ביריות או בתליה, ופסק הדין היה : תליה! אחד מתוך ה11- פושעים התאבד ואכן נשארו עשרה שניתלו בדיוק כפי הרמוז, כבקשתה של אסתר המלכה.

יום ההוצאה להורג היה בכא' תשרי תש"ז. ותאריך זה רמוז באותיות הקטנות שבתוך שמות עשרת בני המן  

ת'  ש'  ז' !  

 

מאורע מעניין ארע בעת הוצאת הנידון העשירי להורג, - "שטרייכר", שכאשר הגיע פנים אל פנים אל חבל התליה, הסתכל אל עדי הראייה וזעק: "חג פורים 1946"!(מתוך ה"ניו יורק ג'ורנל אמריקן" אוקטובר 1946)  (מתוך מסילות לאמונה)

 

 

פרשיות בתורה

קין - בראשית ד' י"ג

פסקה שמדברת על קין ויאמר קין ... מהאות ק סופרים 49 אותיות מגיעים ל- י' וסופרים שוב 49  (בפסקה שמדברת על קין רמוז קין בדילוגים של 49 אותיות.

וַיֹּאמֶר קַיִן אֶל-יְייי  גָּדוֹל עֲו‍ֹנִי מִנְּשֹׂא הֵן גֵּרַשְׁתָּ אֹתִי הַיּוֹם מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה

וּמִפָּנֶיךָ אֶסָּתֵר  וְהָיִיתִי נָע וָנָד בָּאָרֶץ וְהָיָה כָל-מֹצְאִי יַהַרְגֵנִי  וַיֹּאמֶר לוֹ יְייי

לָכֵן כָּל-הֹרֵג קַיִן שִׁבְעָתַיִם יֻקָּם וַיָּשֶׂם יְי לְקַיִן אוֹת, לְבִלְתִּי הַכּוֹת-אֹתוֹ כָּל-מֹצְאוֹת.

 

 

הבל - בראשית ד' כ"ג -בפסקה שמדברת על הבל  גם רמוז הבל בדילוגים של 49 אותיות .

 

 

אדם

בקטע שמסופר על אדם הראשון  בספר בראשית ה' ג' זה ספר תולדות אדם ביום ברא אלוהים אדם ויברך אותם ויקרא א ת שמם אדם ביום הבראם. גם כאן רמוז אדם בדילוגים של 49 אותיות מהאות מ ש ויחי אדם

 

זֶה סֵפֶר  תּוֹלְדֹת אָדָם   בְּיוֹם  בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם  בִּדְמוּת אֱלֹהִים  עָשָׂה אֹתוֹ זָכָר וּנְקֵבָה  בְּרָאָם                                         וַיְבָרֶךְ אֹתָם  וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם  בְּיוֹם  הִבָּרְאָם וַיְחִי אָדָם  שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה  וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ  כְּצַלְמוֹ                        וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ  שֵׁת וַיִּהְיוּ יְמֵי-אָדָם  אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-שֵׁת  שְׁמֹנֶה מֵאֹת  שָׁנָה וַיּוֹלֶד בָּנִים  וּבָנוֹת                                    וַיִּהְיוּ כָּל-יְמֵי אָדָם  אֲשֶׁר-חַי  תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה   וּשְׁלֹשִׁים שָׁנָה  וַיָּמֹת.

 

 

כשרות הדגים והבהמות

במשנה נאמר (נידה פו, מט): "כל שיש לו קשקשת יש לו סנפיר ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת",

והגמרא מסבירה מיד: "כל שיש לו קשקשת דג טהור. יש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת דג טמא".

כידוע, עד היום לא התגלה דג או כל יצור-ימי אחר שהוא בעל קשקשים וחסר סנפירים.

מי שברא את העולם הוא זה שכתב את זה אז לא יכול להיות שימצאו דג כזה.  (מאתר הידברות)

כל שיש לו קרנים, יש לו טלפים, ויש שיש לו טלפים, ואין לו קרנים.

כל בהמה שאין לה שיניים למעלה בידוע שהיא מעלת גרה ומפרסת פרסה וטהורה

 

גן הכהונה

ממחקר גנטי שנערך במשך מספר שנים עולה כי אצל כוהנים ללא הדלי מוצא נמצא גן משותף בD.N.A.  שלהם .

התברר כי 80% מהם נושאים את אותו הגן, והוא מעיד בוודאות כדעת החוקרים על היות הכוהנים מכל העדות בני אותה משפחה, צאצאיו של איש אחד שהוא אבי המשפחה, אשר חי לפני פירוד היהודים לספרדים ואשכנזים (דבר שהתרחש במהלך הגלות לפני כאלף שנים). הגן הזה עובר רק מאב לבן ולא לבת, משום שהגן נמצא רק בכרומוזום הגברי Y. ומכאן שרק נכדים שהם בני הבן, נושאים את הגן המיוחד המעיד על השתייכותם למשפחת הכוהנים.

 

 

השואה

בספר דברים פרק ל"א פרשת האזינו מתאר משה רבנו לעם ישראל את הזוועות והנוראות שיקרו לעם ישראל אם חס וחלילה יעזבו את התורה. והשואה מרומזת בקטע זה בדילוגי אותיות של 49  השואה.

''וַיֹּאמֶר יי אֶל מֹשֶׁה הִנְּךָ שֹׁכֵב עִם אֲבֹתֶיךָ, וְקָם הָעָם הַזֶּה וְזָנָה אַחֲרֵי אֱלֹהֵי נֵכַר הָאָרֶץ                                                     אֲשֶׁר הוּא בָא שָמָּה בְּקִרְבּוֹ, וַעֲזָבַנִי וְהֵפֵר אֶת בְּרִיתִי אֲשֶׁר כָּרַתִּי אִתּוֹ: וְחָרָה אַפִּי בוֹ                                                         בַיּוֹם הַהוּא, וַעֲזַבְתִּים, וְהִסְתַּרְתִּי פָנַי מֵהֶם וְהָיָה לֶאֱכֹל, וּמְצָאֻהוּ רָעוֹת רַבּוֹת                                                                     וְצָרוֹת וְאָמַר בַּיּוֹם הַהוּא, הֲלֹא עַל כִּי אֵין אֱלֹהַי בְּקִרְבִּי מְצָאוּנִי הָרָעוֹת הָאֵלֶּה.                                                                 וְאָנֹכִי הַסְתֵּר אַסְתִּיר פָּנַי בַּיּוֹם הַהוּא, עַל כָּל הָרָעָה אֲשֶׁר עָשָׂה, כִּי פָנָה אֶל אֱלֹהִים אֲחֵרִים    : (דברים לא, טז-יח)

bottom of page