בס"ד

בזכות קבלה

לשמור טהרה

מהחוברת מסע אחר של נ. ארם צובא

 

את חיי התחלתי במקום רחוק מאד מתורה ומצוות, ובמשך השנים הוספתי והתרחקתי ממנו. אחרי השרות הצבאי נסעתי לחו"ל התחתנתי וחיינו שם מנותקים מכל סממן יהודי. חיינו באמריקה כ- 10  שנים.

באחד הימים התאוננה ביתי בת התשע על כאבי ראש, גם למחרת התאוננה ביתי על כאבי ראש. ביום השלישי – כבר הפכתי למוטרדת.

שלושה שבועות של התרוצצויות בין רופאים לא העלו את סיבת כאבי הראש של ביתי שהלכו והחמירו מיום ליום. בשבוע השלישי, לאחר שהתעוררה בבכי מספר פעמים במשך הלילה, וניכר עליה כי היא אינה יכולה לסבול עוד את הכאבים המציקים, והתלוננה ללא הרף כי היא אינה רואה היטב את המתרחש סביבה, נשלחנו לאישפוז בבית החולים.

שבוע ימים חלף ומצב ראייתה הלך והחמיר. כשניגש אלינו הרופא ומסר את האבחנה, אליה הגיעו לאחר מספר רב של בדיקות MRI וCT-. נודע לנו כי לביתי בצקת דלקתית במערות העין. הבצקת פגעה באופן בלתי הפיך בעין שמאל, ובעין זו היא תשאר עיוורת, אך את עין ימין ניתן עוד להציל, אבל תזדקק הילדה למשקף בעל מספר גבוה במיוחד.

לא הצלחתי להבין את אשר הוא דובר אלי: הבת שלי, הקטנה, החמודה והפקחית, עומדת להיות כבדת ראיה עיוורת בעין אחת ורואה בקושי בעזרתה של השנייה?

בכדי להציל את עין ימין – הוסיף הרופא, "נדזקק לאישפוז ממושך, של כחצי שנה. במהלכו, לצד הטיפול התרופתי, תעזר הילדה במומחית בתחום שתלמד אותה כיצד לנצל את שרירי הראייה שנותרו לה".

עמדתי שם חנוקה בדמעות מבלי יכולת לזוז. הכל נראה כל כך שחור, קודר ועצוב. לא מצאתי כל תקווה להאחז בה. הדמעות זלגו מעיני מבלי שאוכל לעצור בעדן. הסתכלתי על הבת שלי, הנמה בשלווה במיטת בית החולים כשהיא אינה יודעת אלו קשיים צופנים בעבורה החיים מעתה והלאה, ובעצת אשה דתיה נטלתי את ספר התהילים שעמד על הכוננית לצידה.

פתחתי בפרק קכא' "שיר למעלות אשא עיני אל ...  מאין יבוא עזרי?

בבוקר שלמחרת גיליתי שיש לי אבא בשמים אליו אני יכולה לפנות ואצלו, ורק אצלו כל הפתרונות לכל הבעיות.

בחמש לפנות בוקר, כשהדמעות זולגות מעצמן נכנסתי לבית הכנסת השכונתי, הבטתי לעבר ארון הקודש, המכוסה פרוכת תכולה, ובעיניים דומעות ביקשתי ישועה. ישועה לבת שלי.

מבלי להכיר במשמעות בכח האדיר שיש לתפילה הבוקעת מלב כואב של אם, מבלי להבין שתפילה היא הקשר שלנו, עם הבורא הכל יכול, מבלי לדעת שתפילה עם כאב ובכי, הבוקעת ממעמקי הלב והרגש מסוגלת לפתוח רקיעים ולשנות את גם את שנראה בעינינו חסר תקווה.

איני יודעת כמה זמן עבר עלי באופן זה, אולם לפתע נגש אלי אדם שהציג את עצמו כרב בית הכנסת ושאל האם יוכל לעזור בדבר מה. כשקולי צרוד מן הבכי הממושך סיפרתי לו על הבת הקטנה והסובלת.

"האם את מוכנה לקבל על עצמך את מצוות טהרת המשפחה? שאל הרב

"אני מוכנה לעשות הכל בכדי שתחזור הראיה לבת שלי" השבתי לו.

"אני איני יכול להבטיח דבר, אולם כתוב לנו בספרים הקדושים כי יהודי או יהודיה שלוקחים על עצמם מצווה מסוגלין לבטל גזרות קשות" אמר לי הרב. "בקשי גם מבעלך שיקבל על עצמו מצוות ציצית".

"ציצית" שאלתי בתמיהה. כן והדבר חשוב מאד לגבר. ואכן כבר באותו יום בעלי נסע לבני ברק לקנות ציצית. למחרת בבוקר ביתי היתה צריכה לעבור בדיקות כמו בכל יום במשך השבועיים האחרונים. בדיקות שהחלו בבוקר והסתיימו בלילה. אך הפעם בבדיקת ראיה פשוטה התוצאה היתה 6/6 הפרופסור שהגיע במיוחד מחיפה הביט בפליאה בעדכונים הקודמים, הביט בשאר הרופאים שהיו המומים מהתוצאה שסותרת את כל כללי הרפואה.

"עזרי מעם ה' עושה שמים וארץ?" מלמלתי חרש את סופו של הפסוק אותו זעקתי אתמול בכאב לב נורא. הפעם היה קולי מלא שמחה ותקווה, קשה היה לי להאמין כי האלוקים היה טוב אלינו במידה כזו שתמורת מצווה אחת אותה קיבלנו על עצמנו הסכים להעניק לנו במתנה גמורה את בריאותה של ילדתנו הקטנה והיקרה.

גיליתי – אם רוצים ישועה מבורא עולם צריך להתחבר אליו וחיבור של מצוות ציצית ומצוות טהרת המשפחה זה חיבור רציני בעיקר לרחוקים כמונו.

ה' יתברך אומר לנו בפרוש  שכשנשמור חוקיו אז  "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך"

רופא יכול להיות שליח טוב או שליח גרוע אבל אצל בורא עולם שום דבר לא חסום. רק צריך לפתוח  את הצינור שמחבר ביננו לבין הקדוש ברוך הוא.

כל אדם שרוצה ישועה מבורא עולם יכול לעשות את זה בעצמו לפנות אליו – אבא אני רוצה להתקרב אליך, אני משנה את המעשים והוא בורא עולם משנה את הדין שלך.

כאשר אדם משנה את מעשיו בשמים משנים את הגזרות הקשות ביותר.

 

טבילה במקוה

מהרב בן ציון מוצפי שליט"א באתר דורש ציון

 

טבילה במקוה חובה יקרה ועצומה היא, דעי בת ישראל יקרה, כי אין דבר חמור כמו הנידה, הטומאה הזו קשה ונוראה, וכל הצרות ממנה באים. הפרנסה הקשה, החוליים, המלחמות, היסורים, גידול הילדים, בעיות החינוך, הכל תלוי בשמירת הנידה וטהרתה.
כשהאשה טובלת במימי המקוה מלאכים עומדים ברקיע, ושרים לה ומברכים אותה, ומכריזים בכל הרקיעים "טהורה טהורה". והיא מתברכת באלף ברכות.

אין האשה נטהרת בכל מימות שבעולם אלא במקוה, כי הוא בא מימי גשמים שלא נישאו בידי אדם, אלא באו מאליהם מגשמי ברכה. בכל טפה וטפה שבה יש ברכה מיוחדת ומלאך ממונה עליה, וגורם לאשה להטהר מזוהמת הנחש והטומאה של עץ הדעת הכוללת כל טומאות שבעולם.

יש היום מקוואות אישיות משוכללות ומהודרות, באופן אישי ודיסקרטי ניתן לגשת אליהם ולרוות הרבה קדושה וטהרה לגוף ולנשמה. אני מזמין אותך לכתוב לי, ומה שאוכל לתרום לטובתך ולטובת בעלך שחייו בידיך, וחיי ילדייך שתביאי לעולם והבאת לעולם תלויים בכך. חזקי ואמצי ויהי השם עמך. מברך אותך ואת כל בנות ישראל בכל לב. 

טהרת המשפחה

ליקוטים מהספר נתיבות טהר,  האושר שבטהרה, ועוד)

 

"אִישׁ וְאִשָּׁה,  זָכוּ  שְׁכִינָה בֵינֵיהֶם". 

זָכוּ  - מִלְּשׁוֹן זוֹך וטֹהַר.

אִם זָכוּ לְהָבִיא את הַטַּהֲרָה אֶל בֵּיתָם,

שְׁכִינָה שׁוֹרָה בֵּינֵיהֶם.

"לֹא זָכוּ - אֵשׁ אוֹכָלְתָם". שְׁכִינָה - זוֹהִי שְׁמִירָה וְהַשְׁגָּחָה פְּרָטִית מֵה'...

 

מִצְוַת הַטַּהֲרָה הִיא אֶחָד מֵהַיְּסוֹדוֹת שֶׁעֲלֵיהֶם עוֹמֵד הַקִיּוּם הַנִּצְחִי שֶׁל עָם יִשְׂרָאֵל.

 

מִדָה כנגד מִדָה

מַעֲשֶׂה בְּאִשָּׁה שֶׁהֶחֶלִיטָה לִשְׁמוֹר טָהֳרָה, לְאַחַר שֶׁשָּׁמְעָה עַל עֶרֶך הַמִּצְוָה.. לְמָחֳרָת לֵיל טְבִילָתָהּ הִגִּיעַ בְּמַפְתִּיעַ בְּנָהּ, שֶׁהָיָה חַיָּל שֶׁהִשְׁתַּתֵּף בְּמִלְחֶמֶת "שְׁלוֹם הַגָּלִיל", וְסִפֵּר כִּי הַמְּפַקֵּד שָׁלַח אוֹתוֹ בִּמְיֻחָד כְּדֵי לְסַפֵּר נֵס שֶׁאֵרַע לוֹ אֶמֶשׁ. הַחַיָּל סִפֵּר בְּהִתְרַגְּשׁוּת, כִּי אֶתְמוֹל בְּעֵת שֶׁהָיָה יָשֵׁן עִם חֲבֵרָיו בָּאֹהֶל, הִרְגִּישׁ צִמָּאוֹן עָז שֶׁגָּרַם לוֹ לְהִתְעוֹרֵר מִשְּׁנָתוֹ. הוּא לֹא יָכוֹל הָיָה לְהֵרָגַע, וְיָצָּא הַחוּצָה לִשְׁתּוֹת. וְהִנֵּה בְּשׁוּבוֹ לָאֹהֶל, מָצָא אֶת חֲבֵרָיו לָאֹהֶל עוֹמְדִים וּמִשְׁתוֹמְמִים מַה פִּתְאוֹם הֶחְלִיט לָצֵאת בְּאֶמְצַע הַלָּיְלָה מִתּוֹךְ שָׂק הַשֵּׁנָה שֶׁלּוֹ. כְּשֶׁשָּׁאַל לְפֵשֶׁר תְּמִיהַתָם, הִצְבִּיעוּ עַל שָׂק הַשֵּׁנָה שֶׁלּוֹ. הִתְבָּרֵר, שֶׁבִּזְמַן שֶׁיָּצָא, בָּדַק אַחָד הַחֲבֵרִים אֶת הַנֶּשֶׁק שֶלוֹ, וּבְטָעוּת נִפְלְטוּ מִסְפָּר כָּדוּרִים, שֶׁרִסְּקוּ אֶת שָׂק הַשֵּׁנָה שֶׁלּוֹ, שֶׁנִּשְׂרָף כָּלִיל. הָאֵם אָמְרָה בִּדְמָעוֹת: " בְּנִי, אֶתְמוֹל קִיַּמְתִּי מִצְוָה בְּמַיִם (טְבִילָה) וְה' הִצִּיל אוֹתְךָ ע"י צָמָא לְמָיִם"     (מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה).

 

המצוות מקדשות גופו של אדם

כָּל אֵבָר בַּגוּף יוֹנֵק אֶת חַיּוּתוֹ מֵאוֹתָהּ מִצְוָה בַּתּוֹרָה הַמַּקְבִּילָה לוֹ, וּבְכָל פָּעַם שֶׁמְקַיְמִים אֶת אוֹתָהּ מִצְוָה, זוֹכִים לְקַדֵשׁ אֶת אוֹתוֹ אֵבָר.

 

טָהֳרַת הַמִּשְׁפָּחָה

שוֹמֶרֶת עַל חַיֵּי הָנִישוּאִין וּמְרַעְנֶנֶת אוֹתָם, שֶׁיִּהְיוּ תָּמִיד מְלֵאִים עִנְיָן וְחֵן שֶׁל הַתְּחָלָּה. וְגַם שׁוֹמֶרֶת עַל בְּרִיאוּת הַבַּעַל וְהָאִשָּׁה.ומצילה אותם מן החטא.

 

המצוות מקדשות גופו של אדם

כָּל אֵבָר בַּגוּף יוֹנֵק אֶת חַיּוּתוֹ מֵאוֹתָהּ מִצְוָה בַּתּוֹרָה הַמַּקְבִּילָה לוֹ, וּבְכָל פָּעַם שֶׁמְקַיְמִים אֶת אוֹתָהּ מִצְוָה, זוֹכִים לְקַדֵשׁ אֶת אוֹתוֹ אֵבָר.

 

 השם הושיע בזכות הטבילה- מִדָה כנגד מִדָה

מַעֲשֶׂה בְּאִשָּׁה שֶׁהֶחֶלִיטָה לִשְׁמוֹר טָהֳרָה, לְאַחַר שֶׁשָּׁמְעָה עַל עֶרֶך הַמִּצְוָה.. לְמָחֳרָת לֵיל טְבִילָתָהּ הִגִּיעַ בְּמַפְתִּיעַ בְּנָהּ, שֶׁהָיָה חַיָּל שֶׁהִשְׁתַּתֵּף בְּמִלְחֶמֶת "שְׁלוֹם הַגָּלִיל", וְסִפֵּר כִּי הַמְּפַקֵּד שָׁלַח אוֹתוֹ בִּמְיֻחָד כְּדֵי לְסַפֵּר נֵס שֶׁאֵרַע לוֹ אֶמֶשׁ. הַחַיָּל סִפֵּר בְּהִתְרַגְּשׁוּת, כִּי אֶתְמוֹל בְּעֵת שֶׁהָיָה יָשֵׁן עִם חֲבֵרָיו בָּאֹהֶל, הִרְגִּישׁ צִמָּאוֹן עָז שֶׁגָּרַם לוֹ לְהִתְעוֹרֵר מִשְּׁנָתוֹ. הוּא לֹא יָכוֹל הָיָה לְהֵרָגַע, וְיָצָּא הַחוּצָה לִשְׁתּוֹת. וְהִנֵּה בְּשׁוּבוֹ לָאֹהֶל, מָצָא אֶת חֲבֵרָיו לָאֹהֶל עוֹמְדִים וּמִשְׁתוֹמְמִים מַה פִּתְאוֹם הֶחְלִיט לָצֵאת בְּאֶמְצַע הַלָּיְלָה מִתּוֹךְ שָׂק הַשֵּׁנָה שֶׁלּוֹ. כְּשֶׁשָּׁאַל לְפֵשֶׁר תְּמִיהַתָם, הִצְבִּיעוּ עַל שָׂק הַשֵּׁנָה שֶׁלּוֹ. הִתְבָּרֵר, שֶׁבִּזְמַן שֶׁיָּצָא, בָּדַק אַחָד הַחֲבֵרִים אֶת הַנֶּשֶׁק שֶלוֹ, וּבְטָעוּת נִפְלְטוּ מִסְפָּר כָּדוּרִים, שֶׁרִסְּקוּ אֶת שָׂק הַשֵּׁנָה שֶׁלּוֹ, שֶׁנִּשְׂרָף כָּלִיל. הָאֵם אָמְרָה בִּדְמָעוֹת: " בְּנִי, אֶתְמוֹל קִיַּמְתִּי מִצְוָה בְּמַיִם (טְבִילָה) וְה' הִצִּיל אוֹתְךָ ע"י צָמָא לְמָיִם"  (מִדָּה כְּנֶגֶד מִדָּה).

 

יופי וְרַעננות בחיי המשפחה

אָמַר רַבִּי מֵאִיר בַּעַל הַנֵּס: מפני מה אמרה התורה נדה לשבעה? מפני שרגיל בה וקץ בה. (פירש רש”י: קץ בה - מאוסה עליו). אמרה תורה, תהא אסורה שבעת ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כבשעת כניסתה לחופה”.“יְמֵי הַהַרְחָקָה מְחַבְּבִים אֶת הָאִשָּׁה עָל בַּעֲלָהּ"  האדם  מטבעו מבקש חידוש,  ואפילו דברים יפים ונעימים, כאשר הם הופכים לשגרה, יוצרים מציאות של מיאוס, כפי שאומר שלמה המלך במשלי: “דבש מצאת אכול דייך פן תשבענו והקאותו”. “דבש” בגמטריה: “אשה”

 

מדוע הטהרה היא אחת מ- 3 המצוות החשובות שניתנו לאשה?

 

שאלה שנשאל הרב בן ציון מוצפי שליט"א באתר דורש ציון

 

לכבוד הרב שלום רב נמצאים בתהליך חזרה בתשובה ע"מ שנבין רצינו אם אפשר הסבר לגבי תהליך שמירת נידה וטהרה? ומדוע דווקא היא אחת מ-3 המצוות החשובות שניתנו לאשה? תודה

.
תשובה

דע ידידי ואהובי היקר, אין דבר נשגב וחביב בעיני הקדוש ברוך הוא כטהרת ישראל , ספירת שבעה נקיים והטבילה , אשרי בנות ישראל הזוכות לכך, מה טוב חלקן ומה נעים גורלן , כל הענין קשור ותלוי בחטא עץ הדעת, ובזוהמה שנתן הנחש הקדמוני בחוה אמנו , ומשם נאחזה החוסר טהרה .

 

בזוהר הקדוש ובדברי רבנו האריז״ל המוסמכים מובא , כי בזמן ימי איסור הנידה נאחזים החיצונים שם , וגורמים נזק נורא , ולכן נולדים ילדים עם בעיות שונות שלא כאן המקום להאריך בכך . וכשהאשה אינה שומרת כללי הטהרה מתקבצים כוחות הרשע בעולם ויונקים ממנה , ובמקום שיהיה ממנה מושפע יין טהור וצלול , חלילה נשפע שם דם. וכשאשה מישראל נטהרת וסופרת את שבעת הימים , כתב הרמ״ק ז״ל וזכותו תגן על כולנו , בספר פרדס רימונים שער כ״ה פרק ו , בכל יום משבעה נקיים היא עולה יחד עם השכינה הקדושה יד ביד מדריגה אחת של הקדושה כנגד ימי השבוע וכנגד שבעה ספירות עליונות , ומגיעה למדריגה גבוהה של והיה אור הלבנה כאור החמה , ואור החמה יהיה שבעתיים , וזוכה לנשמה חדשה טהורה ונקיה . וכשטובלת ונטהרת כהלכה נכנסת ל״היכל עליון״ שאין כדוגמתו , ושואבת קדושה נפלאה , וזוכה לנשמה מעולה שבמעולות, ומלאכים מקנאים במעלתה, וכתב עוד ״ואחר הרוגז הגדול סופו רחמים ורצון״ , ואין כוחות החיצונים יכולים להתקרב אליה . ורבנו האריז״ל כתב בספרו עץ חיים כי זוכה האשה היהודיה שכל כ״ב אותיות התורה יאירו בה ונקבעים בתוכה, והיא הנותנת שפע לעולמות והופכת להיות מקור הטהרה.  וזוכה שיאיר בה שם ״שדי״ ועוזר לה ומסייע בעדה, וזאת מפני שנשמות שלשת האבות נרמזות בשלשה ראשים של אות ״ש״, והיא רומזת לאות ד ׳ בחינת דלת הכניסה לכל העולמות , ותבוא אות י׳ ותאיר בה ונעשה ״יד״ וביחד ״שדי״. וידוע ששם ״שדי״ בכוחו לשנות מערכות הטבע , על שם שהוא משדד המערכות , וזוכה לשבעה היכלות של הקדושה כאן בעולם הזה. ואחרי כן זוכה להריון מוצלח ותקין, ולכן שם שדי קבוע במזוזה היא הכניסה לבית , כי המפתח בידו , וזהו שדי בצריך, בציריך ציר הדלת אות יו״ד , והדלת היא אות דל״ת , כי יש בעולמות העליונים שלש ידים, יד הגדולה בימין , יד החזקה בשמאל, יד הרמה באמצע , והם כנגד שלשה אבות , ואות שי״ן . ויש כאן עוד עומק נפלא שלא ניתן לבאר, וכתבתי מה שעלה בחכתי ברגעים אלו .  

והשם יתברך יברככם ואת כל הנלווים אליכם .

 

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now